dr Iwona Lupa-Wójcik
Adiunkt
Instytut Prawa, Ekonomii i Administracji
iwona.lupa-wojcik@up.krakow.pl
ORCID: 0000-0003-1673-7077
Adiunkt w Instytucie Prawa, Ekonomii i Administracji Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Autorka 4 popularnonaukowych książek o mediach społecznościowych, a także pracy doktorskiej pt. Potencjał marketingowy mediów społecznościowych. W dorobku naukowym autorki znajduje się także kilkadziesiąt artykułów naukowych na temat mediów społecznościowych.
Inicjator i kierownik studiów podyplomowych „Marketing i kreatywna reklama” oraz „Social Media Marketing” na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Realizatorka wielu projektów badawczych i praktycznych związanych z marketingiem, mediami społecznościowymi, przedsiębiorczością, przedsiębiorczością społeczną i nowymi technologiami. Uczestnik wielu zagranicznych projektów naukowych (m.in. INN@SE (2020-2022) i SEgoesGreen (obecnie)), w których uczestniczą partnerzy m.in. z Włoch, Macedonii Północnej, Jordanii, Chorwacji, Grecji i Portugalii.
Od 2021 roku reprezentant polskiego teamu w projekcie dydaktycznym „Responsible Business – from East to West”, organizowanym przez The Chinese University of Hong Kong Business School (Hong Kong) and National Chiayi University (Tajwan), w którym uczestniczą również uczelnie z Japonii i Wielkiej Brytanii. Beneficjent licznych stypendiów naukowych (m.in. PROM – wyjazd naukowy do Salzburga). Główny wykonawca grantów naukowych dedykowanych mediom społecznościowym.
Przewodnicząca 9-tej i 10-tej edycji European Conference on Social Media (ECSM2022 i ECSM2023), w której biorą udział badacze social media z ok. 30 krajów z całego świata (USA, Kanady, RPA, Singapuru, Nowej Zelandii, Egiptu, Portugalii, Hiszpanii, Niemiec, Francji, Irlandii i wielu innych). Przewodnicząca konferencji „Ekonomia społeczna 2021”. Aktywny uczestnik i organizator również wielu innych konferencji ogólnopolskich i międzynarodowych poświęconych tematyce zarządzania, marketingu i ekonomii. Jest członkiem International Institute of Social and Economic Sciences oraz Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.
Przez wiele lat prowadziła działalność gospodarczą związaną m.in. z konsultingiem, opracowywała strategie marketingowe dla firm oraz biznesplany. Przygotowuje profesjonalne strategie marketingowe i strategie social media dla marek. Posiada także doświadczenie jako trener przedsiębiorczości, sprzedawca i specjalista ds. marketingu i strategii biznesowych. Tytułuje się licznymi certyfikatami ukończenia kursów i szkoleń związanych z marketingiem (w tym digital marketingiem, social media marketingiem), sprzedażą, czy prowadzeniem biznesu.